Wat is de behandeltijd?
De behandeltijd (consult) bestaat uit 2 delen:
1. De contacttijd: de tijd die u aanwezig bent op de praktijk ,
bij huisbezoek
of videoconsult/telefonisch consult en e-mailconsult(per kwartier)
2. Individueel Dieetvoorschrift: de tijd die de diëtist besteed aan het analyseren van voedingskundige, diëtistische en medische gegevens, het zo nodig berekenen van de voeding en het samenstellen van een persoonlijk dieetadvies
De totale consult tijd wordt afgerond op kwartieren.
Wat wordt in rekening gebracht?
Hoelang duurt een consult?
Let op: Voor de ketenzorg gelden afwijkende voorwaarden.
Deze zorg valt onder de huisartsenzorg en wordt niet rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar gedeclareerd, maar via de huisartsenzorg. Het eigen risico is hier NIET van toepassing. Binnen de ketenzorg zijn er afspraken over de vergoeding gemaakt, u wordt geïnformeerd tijdens het eerste consult.
Wilt u meer weten over de vergoeding van de kosten? Klik dan hieronder op de knop.
Directe Toegankelijkheid Dietetiek
Directe Toegankelijkheid Diëtetiek
Deze praktijk is direct toegankelijk. Wat betekent dat? U kunt zonder tussenkomst van een arts een afspraak maken. De diëtisten zijn speciaal opgeleid om dit te mogen doen. De intake is dan iets anders, dan met een verwijsbrief. U krijgt eerst een screening, waarbij vragen worden gesteld over uw gezondheid, medicijnen, klachten, e.d. Aan de hand daarvan wordt bepaald of de dieetbehandeling kan starten of dat er wordt geadviseerd naar de huisarts te gaan voor zo nodig nader onderzoek. Dit noem je rode vlaggen. Dit is om te voorkomen, dat er iets medisch aan de hand zou zijn, zonder dat u het weet. Het is belangrijk om het advies daar op aan te passen. Indien u het advies krijgt, naar de huisarts te gaan, wordt meestal al gestart met het dieetadvies, zodat u alvast aan de slag kunt gaan.
De huisarts krijgt altijd een rapportage, als u zonder verwijsbriefje komt. Heeft u hiertegen bezwaar, dan kunt u dat kenbaar maken.